Grillat!

Nu har vi invigt vår nya Weber grill! Himla gott blev det!
Det finns ingen mat som är godare på sommaren än grillat kött, sen är det så enkelt att ha till någon god potatissallad eller bara små goda nypotatisar:) Enkelt&Gott!

Igår satt vi ute hela dagen nästan, underbart väder och Molly var trött så hon sussa gott i sin vagn under skuggan!
Idag ser dock vädret sämre ut, ska först på 2 mån kontroll idag med Molly och M sen ska vi ner till stan för M ska klippa sig hos Caroline och jag tänkte gå inom några butiker och titta om man hittar något skoj på rean!

Sen får vi besök av mormor&morbror som ska komma hit och grilla med oss:) Får se vad vi ska bjuda på, är lite sugen på att göra egna grillspett med en god kallsås till!

Tips på goda gräddfil såser:

Italiensk:
  • Gräddfil 3dl
  • Italiensk krydda 1tsk
  • 1 vitlöksklyfta
  • En kvist dill
Hot:
  • Gräddfil 3dl
  • Dijon senap 1msk
  • Hackad gräslök
  • Salt&Peppar
Sweet&Sour:
  • Gräddfil 3dl
  • Salt&Peppar
  • Sötsur sås 3msk


Nu ska jag skynda mig in i duschen, Molly sover gott i sin gunga:)

P&K

Kommentarer
Postat av: johanna

hej gumman! visste inte du hade en blogg! skoj!! så fina kort på lilla prinsessan! snart dax att ses igen tycer jag! kramis

2010-06-23 @ 21:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback